Vitamin C- ste vedeli?

Ste vedeli kako pomemben je v resnici vitamin C za naše zdravje in pri katerih tegobah nam lahko pomaga?

Kaj je vitamin C?
Vitamin C, poznan kot L-askorbinska kislina, je vitamin, ki ga naše telo ni sposobno tvoriti samo, zato ga moramo v telo vnašati s hrano. Vitamin C je edini vitamin, katerega ne moremo zaužiti preveč, saj odvečen vitamin C v 24 urah telo izloči z urinom. Je antioksidant, ki ščiti celice pred oksidativnimi poškodbami, izboljšuje absorbacijo železa, telo ščiti pred prostimi radikali, zmanjšuje oksidacije LDL holesterola, ima pa še številne druge pomembne funkcije..

IMUNSKI SISTEM

Vitamin C dokazano izboljšuje delovanje imunskega sistema in nam s tem pripomore k hitrejšemu zdravljenju prehladov in gripe.

PROSTI RADIKALI

Vitamin C je odličen v boju proti škodljivimi prostimi radikali, kateri so posledica stresa, onesnaženja, neprimerne prehrane, ter drugih škodljivih vplivov okolja. Če uživamo dovolj vitamina C, s tem veliko doprinesemo k svojemu zdravju, telesu pa omogočamo, da se na ta način lažje bori z vnetji, katera povzroča oksidativni stres.

PREPREČUJE BOLEZNI SRCA IN OŽILJA

Vitamin C izboljšuje delovanje krvnih celic in krepi žilno sprostitev. Na ta način omogoča, da se kri prosto giblje, kar zmanjša tveganje za bolezni srca in ožilja. Študije so pokazale povezavo vitamina C z manjšim tveganjem za bolezni srca, nižji krvni tlak, manjše tveganje za srčno in možgansko kapjo.

POMOČ PRI ZDRAVLJENJU RAKA

Vitamin C je zelo pomemben vitamin, ki pri zdravljenju raka nikakor ne sme manjkati. Elizabeth Somer in Dr. Robert H. Garrison, sta v knjigi, ki je pred več kot 15 leti postavila enega prvih temeljev v prehranski terapiji zapisala:

Vitamin C preprečuje spreminjanje pred rakave celice v rakavo. V rakavih celicah povzroča citotoksičnost, kar povzroča odmiranje rakavih celic. V povezanosti vitamina C z rakavim obolenjem sta zapisala tudi, da prisotnost vitamina C pred rakavim in rakavim celicam spreminja DNK in presnovo beljakovin. Pripisala sta mu tudi delovanje proti raku ust, žrela in požiralnika, pluč, želodca, rektuma, črevesa, materničnega vratu, raka trebušne slinavke. Delovanje proti prej naštetim rakavim obolenji je potrjeno tudi z veči epidemiološkimi študijami.

HUJŠANJE

Dovolj prisotnosti C vitamina v telesu pripomore k skoraj dvakrat večji porabi maščobe, kot če nam vitamina C v telesu primanjkuje. Vitamin C pomaga pri oksidaciji maščobe, dviga energijo in izboljšuje telesno pripravljenost, kar nam odlično pomaga pri izgubi odvečnih kilogramov.

TVORBA KOLAGENA

Vitamin C ima velik pomen tudi pri tvorbi kolagena, ki je izredno pomemben za normalno delovanje žil, kosti, hrustanca, zob, dlesni in kože.

Poleg vseh naštetih pozitivnih učinkih vitamin C pospešuje absorbacijo železa in s tem prispeva k boljši krvni sliki, prispeva k delovanju živčnega sistema, prispeva k normalnemu psihološkemu delovanju, zmanjša utrujenost ter prispeva k obnovi reducirane oblike vitamina E.
POMANJKANJE VITAMINA C

Hudo pomanjkanje vitamina C lahko privede do otečenih, bolečih in krvavih dlesni, slabo celjenje ran ter izčrpanost. Pri daljšem prenizkem vnosu vitamina C, lahko pride do slabšega delovanja imunskega sistema, slabšega celjenja ran, in večjo možnost za razvoj srčnih bolezni, ter raka.

KJE NAJDEMO VITAMIN C?

Kljub temu, da so agrumi znani po veliki vsebnosti vitamina C, pa temu ni čisto tako. Limone in pomaranče vsebujejo 50mg vitamina C na 100g sadeža, medtem ko ga jagode 64mg, kivi 71mg, peteršilj 166mg, paprika 139, brstični ohrovt 114mg, črni ribez pa kar 177mg na 100g. živila. Pri tem je dobro vedeti, da pri toplotni obdelavi živila lahko izgubimo do 60% vsebnosti vitamina C.

POTREBA PO VITAMINU C

Odrasli in otroci nad 13let dnevno potrebujejo najmanj 100mg vitamina C, nosečnice pa vsaj 110mg dnevno. Večje potrebe po vitamin C imajo kadilci, kateri potrebujejo vsaj 150mg C vitamina dnevno. Potrebe se povečajo tudi pri fizični aktivnosti, višji temperaturi okolja ter pri poškodbah in boleznih.

Prekoračenje priporočenih količin pa vas nikakor naj ne skrbi, saj naše telo odvečne količine vitamina C izloči z urinom.

 

Vitamin C je torej vitamin, ki ga v vašem telesu nikakor ne sme primanjkovati. Če vaši dnevni vnosi sadja in zelenjave ne dosegajo minimalne priporočene dnevne količine vitamina C, ali pa le želite zagotoviti zadostno količino vitamina ga  lahko najdete tudi v naši spletni trgovini s klikom na spodnjo fotografijo.

Komentarji

Originally posted 2017-01-06 17:02:57. Republished by Blog Post Promoter