To je 5 znakov, ki kažejo na to, da vam primanjkuje beljakovin

Beljakovine so ene najpomembnejših snovi v telesu. Sestavljajo jih različne aminokisline, ki so tako rečeno gradniki našega telesa in sodelujejo pri vrsti življenjski pomembnih procesov v telesu.

V kolikor nam beljakovin primanjkuje, se lahko pojavijo težave z zdravjem in splošnim počutjem.
Podhranjenost pri zdravih ljudeh, ki se prehranjuje raznoliko je sicer redkost, večkrat pa se pojavlja pri ljudeh z motnjami hranjenja, zlasti anoreksiji, pri ljudeh obolelih za rakom, ter ljudeh z nediagnosticirano Chronovo boleznijo. V skupino ljudi, ki morajo biti pri vnosu beljakovin previdni, spadajo tudi vegani in vegetarijanci, saj se veliko beljakovin nahaja ravno v živilih živalskega izvora, kot so mleko in mlečni izdelki, ter meso.

Za primer denimo:

1 skodelica kravjega mleka vsebuje cca. 8g beljakovin, medtem ko ena skodelica mandljevega mleka vsebuje le 1g beljakovin.

Seveda se beljakovine nahajajo tudi v živilih rastlinskega izvora, pomembno je le zagotoviti zadosten vnos le teh.

Dober rastlinski vir beljakovin so predvsem stročnice, semena in oreščki ter zelena zelenjava kot je špinača, ohrovt, brokoli, peteršilj ipd.

KAJ PRINESE POMANJKANJE BELJAKOVIN?

1. ŠIBKE KOSTI

Za zdrave, močne in trdne kosti ne potrebujete le kalcija, pač pa tudi dovolj beljakovin. Če zaužijemo premalo beljakovin, da bi z njimi nahranili možgane in ostale pomembne organe, ima naše telo poseben obrambni sistem, ki črpa beljakovine iz drugih virov. Pogosto telo jemlje zalogo beljakovin ravno iz močnega kostnega in mišičnega tkiva, s tem pa so naše kosti bolj dovzetne za zlome in poškodbe.
To je pokazala tudi raziskava Svetovne fundacije za preprečevanje osteoporoze, ki je bila objavljena leta 2018 in je zaključila, da lahko uživanje prehrane bogate z beljakovinami pomaga varovati zdravje naših kosti.

2. KRHKI NOHTI IN LASJE

Da bi telo ohranilo zaloge beljakovin za vitalne organe, v primeru premajhnega vnosa beljakovin telo upočasni rast las in nohtov. Zaradi pomanjkanja beljakovin lasje postanejo krhki, se cepijo in izgubijo lesk. Enako je tudi z našimi nohti. Po večih mesecih pomanjkanja beljakovin lahko pride celo do izpadanja las.

3. IZGUBA MIŠIČNE MASE

Ob pomanjkanju beljakovin, se vam lahko zgodi, da vam bo tehtnica pokazala kakšen kilogram manj. A to ni dober znak. Razlog za manj kilogramov je na račun izgube mišične mase. Vaše telo bo tako izgubilo obliko, velika verjetnost pa obstaja, da se vas, bodo pričele nabirati maščobne obloge.

4. UTRUJENOST IN OBČUTEK ŠIBKOSTI

Ljudje, ki ne zaužijejo dovolj beljakovin, s časoma postanejo bolj utrujeni kot običajno, ter se počutijo fizično šibki.Pri tem ključno vlogo igra ravno izguba mišične mase. Beljakovine so prav tako sestavine hemoglobina, ki je prisoten v rdečih krvničkah in ima vlogo dostavljalca kisika po telesu. Pomanjkanje beljakovin v hemoglobinu vodi k premajhnemu nivoju kisika v krvi, kar povzroči še dodaten občutek šibkosti.

5. SLABA IMUNSKA ODPORNOST

Beljakovine so ene glavnih gradnikov protiteles našega imunskega sistema. Če nam beljakovin primanjkuje, imamo šibak imunski sistem in smo posledično večkrat prehlajeni ali bolni.

Komentarji

Originally posted 2018-10-15 15:03:13. Republished by Blog Post Promoter