Osteoporoza: bolezen krhkih kosti

Osteoporoza je bolezen krhkih kosti. Bolezen lahko napreduje celo do te mere, da se lahko kosti zlomijo že pri manjšem padcu. Takšna bolezen lahko močno vpliva na kakovost življenja, psihično pa vpliva tako na bolnika kot tudi na svojce.

osteoporoza

Proti osteoporozi je v prvi vrsti pomembna preventiva. Namen tako preventive kot tudi zdravljenja bolezni pa je preprečevanje zlomov.

Preventiva

Prav tako kot tudi pri drugih boleznih, osteoporozo najlažje preprečujemo z zdravim načinom življenja. V dnevno prehrano moramo vključiti čim več živil, ki vsebujejo kalcij in vitamin D. Prav tako pa je zelo pomembno uživati zadostno količino magnezija, saj le ta uravnava raven kalcija v kosteh. Poskrbeti moramo tudi, da smo dovolj telesno aktivni.

Živila z visoko vsebnostjo kalcija:

  • mleko in mlečni izdelki
  • listnata zelenjava: špinača zelena solata, blitva, zelje
  • stročnice: fižol, soja, bob
  • suho sadje: fige, rozine, dateljni, jabolčni krhlji
  • izdelki iz polnozrnate moke
  • oreščki: orehi, mandlji, pistacija
  • semena
  • mineralna voda

Pri preprečevanju in zdravljenju osteoporoze, so zelo učinkoviti pripravki iz korenike divje ščetice. 

kardenwurzel

Dnevni vnos mineralov

Večje količine kalcija so priporočljive predvsem za ženske starejše od 50 let, moškim nad 70 let, ter vsem ljudem, ki so že oboleli za osteoporozo. Priporočena dnevna količina kalcija za omenjeno skupino ljudi je 1200mg. Za ostale ljudi, je priporočeno uživanje 1000mg kalcija dnevno.

Poskrbeti moramo tudi za zadosten vnos vitamina D. Ta sicer nastaja v koži pod vplivom sonca, prav tako pa ga lahko v telo vnesemo s hrano ali prehranskimi dopolnili. Najdemo ga v morskih ribah, mleku, jajčnemu rumenjaku, vendar pa so količine v hranilih bistveno premajhne. Priporočen dvevni vnos vitamina D je 20-25μg.

Poleg kalcija in vitamina D je ključnega pomena tudi magnezij. Magnezij uravnava raven kalcija v kosteh, zaradi česar je zelo pomemben tudi pri zdravljenju osteoporoze. Tudi magnezij lahko v telo vnesemo tako s hrano kot tudi prehranskimi dopolnili. Slednje je sploh pri zdravljenju močno priporočljivo, saj samo s hrano v telo vnesemo premajhne količine.

Nekatere minerale lahko najdete tudi v naši spletni trgovini na spodnji povezavi:

http://mojapreventiva.si/index.php?route=product/category&path=63

Priporočila

Proti osteoporoznim zlomom lahko veliko naredimo tudi s tem, da poskrbimo za svojo varnost.
Največ lahko naredimo ravno doma: poskrbimo da tla ne drsijo, odstranimo pragove in preproge, poskrbimo za primerno osvetlitev, če je potrebno namestimo ročaje za pomoč pri hoji. Prav tako je za pomoč pri hoji priporočena uporaba palic ali bergel ter primerna obutev.
Tudi če že obolevate za osteoporoze se priporočajo vaje za krepitev mišic, raztezne vaje in vaje za ravnotežje. Te vaje pozitivno delujejo na kosti in mišice, s tem pa lahko preprečimo marsikateri padec, ki bi lahko povzročil zlom.

 

Komentarji

Originally posted 2016-09-09 16:41:59. Republished by Blog Post Promoter