Nikar ne zavrzite semen iz lubenic! Preberite zakaj…

Le malo stvari nas v vročih poletnih dneh osveži bolj, kot kos slastne rdeče lubenice. Toda, ali ste vedeli, da so pečke iz slastnega ploda zelo koristne in zdrave? Toda če želite iz njih izvleči koristne snovi, jih je treba najprej zmleti, speči ali skuhati.

Tako obdelana semena odvajajo odvečno vodo iz telesa (so naravni diuretik), poleg tega pa vsebujejo močan antioksidant, ki širi krvne žile ter lajša težave pri arterosklerozi, angini pektoris, pa tudi pri težavah z erekcijo pri moških.

Iz pečk lahko skuhate čaj, ki lajša težave z ledvicami, lahko jih popražite tako kot semena buč, okusen prigrizek pa vam bo okrepil spomin in izboljšal koncentracijo.

Pečke lubenice vsebujejo:

B-vitamin

V pečkah lubenice najdemo ogromno vitaminov B-kompleksa, ki so zelo pomembni pri pretvorbi hrane v energijo ter pri drugih telesnih funkcijah. V njih izmed B-vitaminov prevladuje predvsem niacin. 100 gramov pečk vsebuje 3 miligrame niacina, kar je približno 15 odstotkov priporočenega dnevnega vnosa. Niacin je potreben za pravilno delovanje prebavnega in živčnega sistema, pomemben pa je tudi za zdravje kože. Poleg omenjenega B vitamina pa pečke vsebujejo še folate, tiamin, riboflavin, vitamin B6 ter pantotensko kislino.

Beljakovine

100 gramov pečk vsebuje tudi 20 gramov, oziroma približno polovico priporočenega dnevnega vnosa, beljakovin. V teh beljakovinah se nahaja vrsta aminokislin, naprimer triptofan, naravni relaksant, ki nam pomaga pri spanju. Ena izmed aminokislin je tudi arginin, ki ureja pretok krvi ter pomaga pri kroničnih boleznih srca in ožilja. Športniki pogosto jemljejo L-arginin s katerim spodbujajo pretok krvi bogate s kisikom v mišice. Poleg omenjenih aminokislin pa v pečkah lubenice najdemu še lizin, ki bistveno pripomore k absorbciji kalcija in je pomemben za nastanek kolagena, glavnega vezivnega tkiva v telesu, ter glutaminsko kislino, ki optimizira delovanje možganov.

Maščobe

Pečke lubenice so bogat vir zdravih maščob, saj teh na 100 gramov semen vsebujejo kar 40 gramov, od teh pa je le 8 gramov nenasičenih. Ostalih 32 gramov pa predstavljajo enkrat ali večkrat nenasičene maščobe, ki znižujejo nivo holesterola, ter omega 6 maščobne kisline, ki znižujejo visok krvni tlak. S semeni pa vseeno ni dobro pretiravati, saj 100 gramov semen vsebuje več kot 400 kalorij.

Minerali

Semena lubenice so polna številnih mineralov, med katerimi prevladuje magnezij. Tega je na 100 gramov pečk, 4 miligrame, toliko pa ga je tudi priporočeno uživati dnevno. Tudi magnezij uravnana krvni tlak ter presnovo ogljikovih hidratov, kar dobro učinkuje na nivo krvnega sladkorja. Z magnezijem preprečujemo nastanek mišičnih krčev, v pečkah pa najdemo še fosfor, železo, kalij, natrij, baker, mangan in cink.

 

Priprava čaja iz semen lubenice

Štiri žlice svežih pečk nasekljajte na drobno in dodajte dva litra vode. Dobro premešajte in kuhajte 15 minut. Tako pripravljen čaj razdelite na dva dela in vsak dan popijte polovico, tretji dan pa čaja ne pijte. To ponavljajte nekaj tednov.

Praženje semen lubenice

Iz sadeža izločite le zrele, črne pečke in jih razprostrite na peki papir. Postavite jih v pečico za 25 minut pri temperaturi okrog 110 stopinj. Med peko jih polijte s kozarcem vode, v katerem ste raztopili žličko soli. Voda bo izhlapela, sol pa bo ostala na pečkah.
Tako pripravljena semena so ne le zelo zdrava, temveč tudi okusna in jih lahko jemo same, lahko pa jih potresemo po vanilijevem sladoledu.

Komentarji

Originally posted 2017-06-01 10:38:12. Republished by Blog Post Promoter